Birger – bra burgere og pølser

Eivind Rygg hadde lenge sett at det ikke fantes noe sted som serverte kvalitets burgere i Sandnes området, så han valgte å forlate jobben i Dolly Dimple’s for å åpne et skikkelig burger utsalg. Etter å ha testet og utviklet ulike kjøtt sammensetninger, krydderblandinger, og ikke minst brød, så åpnet han første avdeling i Sandnes. Det ble umiddelbart en stor suksess, køene var lange utenfor den lille kiosken. Alle ville smake den fantastiske burgeren, og et lite år etterpå åpnet avdelingen på Sola.

Retail Solution har levert RSPOS kassesystem til begge burger utsalgene. Birger har fått kasse med touchskjerm, kunde display, kvitteringsprinter og en kassekoblet bankterminal.

Enklere administrasjon med RSPOS kassesystem og Backoffice.

Årsaken til at at eier Eivind ønsket å skifte til RSPOS kassesystem skyldes i første rekke enklere administrasjon av kassene for sine to AS-er. Et felles artikkel register, kundekort register og gavekort register på kassene, selv om det er to forskjellige AS-er, betyr f.eks at redigering av priser og opprettelse av en ny knapp på kassen, gjøres kun én gang, uansett hvilken avdeling det gjelder. Dette administreres enkelt i Backoffice, kontordelen av kassesystemet. Backoffice er en web basert tjeneste, med eget brukernavn og passord, som gjør det utrolig enkelt å ta ut rapporter, oppdatere artikler og priser, legge til nye ansatte, legge inn nye knapper på kassen.

Backoffice er tilgjengelig fra hvor som helst så lenge du har tilgang til internett, fra din mobil, et nettbrett, Mac eller Pc.  Eivind har lagret Backoffice som en app på sin mobil og kan da se omsetningstall for begge avdelingene i realtid, dette er klart en stor fordel ettersom han ikke kan være til stede på begge avdelingene samtidig.

Rapport modulen i RSPOS kan hjelpe Eivind med å prise de ulike produktene. Det er enkelt å se hvor mange enheter som er solgt av de ulike produktene til enhver tid, og hva man sitter igjen med når mva og varekost er trukket fra utsalgspris. Det kan også være nyttig å  se på statistikk for hva som ble solgt tilsvarende dag i fjor for å kunne planlegge bemanning på «store» dager og høytider. Birger benytter seg også av API koblingen fra RSPOS kassesystem til regnskapsprogrammet Power Office for enklere administrering av regnskap. Det meste er mulig i RSPOS Backoffice.

Faktureringsmodul på kassen.

Andre nyttige funksjoner i kassesystemet som gjør hverdagen enklere både for de ansatte i Birger og deres kunder er fakturerings modulen på kassen. Fakturerings modulen gjør det mulig for en  kunde å bruke samme kundenummer ved begge Birger avdelingene. Dersom en fakturakunde har spesialpris på noen produkter kan spesialprisen legges inn på kundens kundenummer, og kassen vil automatisk regne om til avtalt pris når kundenummeret legges på ordren.

Det samme gjelder elektroniske gavekort; en kunde som kjøper gavekort vil kunne bruke gavekortet ved begge Birger avdelingene. Kassene leser når gavekortet ble kjøpt, hvilken sum som ble lagt inn ved kjøp, hver gang kortet er blitt tatt i bruk, og nåværende saldo på gavekortet. Når gavekortet er brukt opp kan det aktiveres til ny en ny kunde.

Integrert nettbutikk optimalisert for salg av takeaway.

Birger Burger valgte RS Nettbutikk for å håndtere takeaway bestillinger. Fordelen med RS Nettbutikk er at den er en totalintegrert del av Retail Solutions økosystem – alt er koblet sammen. Ledelsen hos Birger Burger kan selv enkelt oppdatere menyer, artikler og priser direkte i Backoffice.

Alle bestillinger fra nettbutikken overføres automatisk til RSPOS kassesystem enten som betalt ordre eller ordre som venter på betaling, og bestillingen printes ut til kokkene på kjøkkenet. Se Birger Burgers nettbutikk utviklet av Retail Solution her.

Vil du vite mer om RSPOS kassesystem, Backoffice eller RS Nettbutikk? Ring 4000 3852 eller send en mail til post@retailsolution.no