Sabi Sushi – rene råvarer og godt håndverk. 

Mannen bak Sabi Sushi, Roger Asakil Joya, kom til Norge fra Fillipinene som tenåring. Han jobbet på flere sushirestauranter i Oslo, der i blant Alex Sushi, før han flyttet til Stavanger. I 2011 åpnet han den første Sabi Sushi i Stavanger sammen med to investorer, og i dag teller de 19 Sabi restauranter (takeaway og dine-in), Omakase by Roger Asakil Joya i Stavanger og Omakase by Vladimir Pak i Oslo. I 2017 fikk Omakase by Roger Asakil Joya tildelt 1 stjerne i Michelin guiden, med fornyet tillit i 2018, 2019 og 2020. I 2020 fikk også Omakase by Vladimir Pak i Oslo sin Michelin stjerne.

Sabi Sushi tror på rene råvarer og godt håndverk, med rot i den japanske kulinariske tradisjonen. Målet er å gi kundene en uforglemmelig smaksopplevelse, og det gjør de nå snart over hele landet.

Fremtidsrettede løsninger tilpasset et selskap i vekst. 

Med klare vekstambisjoner hadde Sabi gruppen behov for å oppgradere sitt kassesystem og var på utkikk etter en leverandør som kunne tilby stordriftsfordeler i form av fremtidsrettede software- og hardware løsninger. Større restaurant grupper som Sabi Sushi har ofte behov for en samarbeidspartner hvor man kan videreutvikle samarbeidet og tilpasse løsninger etter hvert som bedriften ekspanderer.

I den sentrale løsningen levert av Retail Solution har Sabi fått levert RSPOS kassesystem med regnskapsintegrasjon, Backoffice, og RS Nettbutikk.  Alt er koblet sammen for å gjøre hverdagen enklere for ansatte og ledelsen.  De har tilgang til gode rapporter, enkelt vedlikehold av artikler, priser, tilbud, ansatte, gavekort og kampanjer. Ledere og eiere har tilganger basert på rettigheter slik at de har kontroll på nøkkeltallene, uansett hvor de måtte befinne seg.

RSPOS kassesystem er webbasert, hvilket gjør at man har tilgang til systemet fra hvilken som helst enhet (pc, nettbrett, mobil), og fra hvor som helst så lenge man har tilgang til internett.

Backoffice er en sentral del av RSPOS kassesystem; det er her man oppretter alle enheter, og knytter opp kasser og bankterminaler til de ulike enhetene. Det er også her man legger inn alle artikler, priser, kunder og ansatte. Du kan også lage egne lojalitets kampanjer og tilbud direkte i Backoffice. Alle endringer som gjøres i Backoffice oppdateres automatisk i de ulike salgspunktene. Og alle salg i restaurantene oppdateres i rapporter Backoffice umiddelbart. Ledelsen i Sabi Sushi har da full kontroll på alle tall i Backoffice; logg deg inn via en nettleser og du vil se alle omsetningstall og rapporter oppdatert i realtid.

Integrert nettbutikk optimalisert for salg av takeaway. 

Sabi valgte RS Nettbutikk for å håndtere takeaway bestillinger i samtlige restauranter. Fordelen er at RS Nettbutikk er at den er en totalintegrert del av Retail Solutions økosystem – alt er koblet sammen. Ledelsen på Sabi kan selv enkelt forandre menyer, artikler og priser direkte i Backoffice.

Når en kunde registrerer seg hos Sabi, enten om det er på nett eller i restauranten, vil de få tilgang til sin digitale profil med ordrehistorikk og kan bestille via nettleser på sin mobil eller laptop (kundene kan også velge å lagre nettbutikken som en app på sin mobil). Alle bestillinger fra nettbutikken overføres automatisk til kassesystemet enten som betalt eller venter på betaling, og bestillingen printes ut til sushi kokkene på kjøkkenet.

Se Sabi Sushi nettbutikk utviklet av Retail Solution her

RS Integrasjoner

Retail Solution sine løsninger har mulighet for mange ulike integrasjoner. Sabi Sushi har valgt regnskapsintegrasjon som gjør det mulig å overføre salgsdata og fakturaer fra kassessystem direkte til sitt regnskapsprogram. Etter endt serveringsdag vil all salgsdata bli sendt via API til regnskapssystemet når Z-rapport tas ut. Og med kassekoblede bankterminaler vil alle transaksjoner med korttyper som Visa, Bank Axept, Mastercard m.fl. sendes direkte inn i respektive konti i hovedboken i regnskapet. Dette sparer bedriften for både tid og penger.

 

Sabi Sushi gruppen består i dag av 19 Sabi restauranter; Sabi Pedersgata, Mariero, Tasta, Hinna, Forus, og Madla i Stavanger, i Sandnes Sentrum og på Kvadrat i Sandnes, Sabi Bryne, Sabi Haugesund, Sabi Vika, Frogner, Vinderen og Storo i Oslo, Sabi Stabekk, Eiksmarka og Fornebu i Bærum, Sabi Tønsberg og Sabi i Mandal. I tillegg driver Sabi gruppen de to Omakase restaurantene henholdsvis i Stavanger og Oslo. I 2017 fikk Omakase by Roger Asakil Joya i Stavanger tildelt 1 stjerne i Michelin guiden for første gang, med fornyet tillit i 2018, 2919 og 2020. Og i 2020 fikk Omakase by Vladimir Pak i Oslo sin Michelin stjerne for første gang.

 

Vil du vite mer om RSPOS kassesystem, Backoffice, eller RS Nettbutikk? Ring 4000 3852 eller send en mail til post@retailsolution.no